reklama

Ako sme (ne)pozerali Divnolásku

V sobotu 2.4. sa verejnoprávna televízia na svojom druhom kanály pokúsila odvysielať kultový film Dr. Divnoláska (Dr. Strangelove) od Kubricka s Petrom Sellersom v hlavnej úlohe. Neúspešne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

V 36. minúte vysielania filmu bolo vysielanie prerušené. Myslím, že diváci už vedeli, že dôvodom je jedna z najsmutnejším a veľmi emocionálnych udalostí a to skon pápeža Jána Pavla II. Nasledovalo mimoriadne spravodajstvo ale vlastne nie až tak pohotové ako by si situácia (a najmä moderné komunikačné prostriedky) vyžadovala. Myslel som, že po tomto krátkom spravodajstve bude film pokračovať, ale mýlil som sa. Totiž okamžite nabehol dokument o pápežovi.

Až po nejakom čase sa pracovníci STV unúvali dať na obrazovku bežiaci text o nejakom náhradnom termíne. Z tohto som sa však veľa nedozvedel. Mimochodom - v rovnakom čase rakúska televízia veselo vysielala film Vesmírni kovboji. Zdá sa že STV by nepomohli ani tri programové okruhy, aby si podelila, čo, kde a ako vysielať. O náhradnom vysielaní filmu Dr. Divnoláska zatiaľ nič neviem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Myslím si, že ak na vysielaní relácie Slovensko hľadá SuperStar porotca Habera rozprával (prepáčte za výraz - radšej som použil neutrálne sloveso) o pocte pápežovi, tak tento Kubrickov film je svojimi myšlienkami sto ráz lepšia pocta pre Jána Pavla II. ako Rážova voda resp. spev začínajúcich spevákov.

Aby som vysvetlil - nevadí mi, že film som nevidel. To nie je žiadna tragédia. Ale vadí mi prístup STV. Bol by som radšej, keby o tejto zmene vysielania rozhodli profesionáli a nezabudlo sa na kvalifikované vysvetlenie. Napríklad na teletexte STV na hlavnej stránke ešte v nedeľu doobeda svietil oznam o vysielaní relácie Odpovede z obrazovky. Táto relácia sa neodvysielala. Ani som nebol prekvapený. No čo už. Hlavne že v piatok bude SuperStar. Aspoň niečo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A čo dodať na záver? Tento film Dr. Divnoláska mal byť pôvodne odvysielaný koncom januára, ale vtedy STV nasadila benefičný koncert na pomoc Ázii. A tak čakám na tretí pokus. Zároveň sa bojím. Stane sa aj v ten deň niečo? Dúfam, že nie a do tretice všetko dobré. Teším sa už vopred.

Milan Dubek

Milan Dubek

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Pracovne sa venuje informačným technológiam v oblasti technickej podpory u používateľov operačného systému Windows. Rád sa zaoberá rôznymi programami typu freeware a možnosťami ich využitia. Mimo týchto IT tém má rád históriu, knihy a filmové umenie. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťTechnológieZábavaVedaMédiaFotografieAuto-motoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu