Vianoce sú definitívne zbavené svojho niekdajšieho čara a krásnej atmosféry vianočnej pohody a radosti z toho, že človek môže iného človeka obdarovať. Že môže v slávnostnej a mierne euforickej nálade pripraviť vianočné sviatky, pohľadať pri príjemnej prechádzke darček pre tých čo miluje a nevšímať si štiplavý mrázik čo šteklí po líci. Dobre padne po roku počuť pieseň "Tichá noc" a vidieť vianočnú výzdobu a cítiť pohodu pri nákupoch.
Áno, hovorím o hypermarketoch. Tí nám berú Vianoce. Robia to pre svoju snahu o zvyšovanie zisku. len aby nalákali do predajni ľudí a hlavne im predali to čo v skutočnosti nepotrebujú. Už teraz vytvárajú svojou výzdobou a naaranžovaným vianočným tovarom ilúziu vianočných sviatkov. Veď na Vianoce sa viac kupuje, nie? Niekedy mám pocit, že som prešiel cez časopriestorovú bránu a na vypchatého Deda Mráza pozerám ako Alenka v ríši zázrakov. Čiže hypermarkety sa nám snažia bezohľadne vnútiť myšlienku Vianoc už teraz, keď nie sme celkom pripravení a naladení niečo takéto zmysluplne vstrebať a pochopiť. Ale hypermarkety musia za každú cenu vyplniť "hluchý" mesiac a vnucovať to, čo vlastne teraz nechceme a neželáme si to.
Myslím, že toto nie je v poriadku a tak navrhujem schváliť zákon o vianočnej výzdobe. V ňom by sa hovorilo, že vianočná výzdoba môže začať od polnoci 5. decembra bežného roku. Tento rok sa to asi nestihne. Ale ak budúci rok áno, tak sa môžeme tešiť na normálnejšie Vianoce.
Ešte by to chcelo ľudskú sebakontrolu pri naháňaní sa ohľadne vianočných sviatkov. Vianoce znamenajú pokoj a pohodu. V hypermarkete po zhliadnutí dvojmesačnej vianočnej výzdoby sa pohoda stráca, vypchatého Deda Mráza zdravíte už ako starého známeho a možno ste si s ním už potykali ale nemáte čas hodiť s ním kus reči, lebo treba rýchlo nakupovať. Akcia nepustí. A tých milión ľudí všade. Vari ide koniec sveta?