reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Milan Dubek

Milan Dubek

Bloger 
  • Počet článkov:  73
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Pracovne sa venuje informačným technológiam v oblasti technickej podpory u používateľov operačného systému Windows. Rád sa zaoberá rôznymi programami typu freeware a možnosťami ich využitia. Mimo týchto IT tém má rád históriu, knihy a filmové umenie. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťTechnológieZábavaVedaMédiaFotografieAuto-motoSúkromnéNezaradené

reklama

Zábava

II. Bratislavská knižná burza

Milan Dubek

II. Bratislavská knižná burza

Zajtra v sobotu dňa 27. októbra 2007 od 8:00 hod. sa v priestoroch Strediska kultúry Nové mesto na Vajnorskej 21 uskutoční II. Bratislavská knižná burza – stretnutie záujemcov, čitateľov a zberateľov kníh (beletria, odborné knihy, cestopisy, literatúra faktu, detské knihy, poézia, próza atď.).

  • 26. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 342x
  • 6
Malé rady veľkému výhercovi 101 miliónov

Milan Dubek

Malé rady veľkému výhercovi 101 miliónov

Nuž čo poradiť? Predpoklám že ten čo má sto miliónov nepotrebuje predsa žiadne rady od kdejakých pisálkov. Napriek tomu aspoň niekoľko poznámok si tu nenápadne dovolím. Nie že by som mal osobnú skúsenosť s takouto výhrou ale pokúsim sa vžiť do kože výhercu. A aby som nezabudol - v prvom rade gratulujem!

  • 6. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 810x
  • 15
Varil som podľa Ivkinho receptu

Milan Dubek

Varil som podľa Ivkinho receptu

Začiatkom apríla ma zaujal článok od blogerky Ivky, v ktorom ponuka recept na zapečený syr so šunkou. Ináč doporučujem prečítať. Keďže kombináciu syr - šunka - vajíčko mám veľmi rád, tak som sa rozhodol, že tento recept vyskúšam. Podotýkam, že k vareniu mám tak ďaleko ako k pilotovaniu kozmickej lode a vrchol môjho kuchárskeho umenia sú vajíčka na cibuľke a rumový čaj. Tak teraz skúsim popísať môj zápas s týmto receptom a mám k tomu aj nejaké fotografie robené mobilom. Nakoniec som si urobil som si aj cenovú kalkuláciu.

  • 11. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 27
Reklama za všetky drobné na sme.sk

Milan Dubek

Reklama za všetky drobné na sme.sk

Naväzujem na môj skorší článok uvedený tu a dovolím si zopakovať vysvetlenie o čo vlastne ide. Týka sa to toho, že pri otváraní internetových stránok vyskakujú reklamné bannery a niekedy takáto reklama ako keby súvisela s článkom alebo s jeho nadpisom. Súvis je samozrejme náhodný ale niekedy fakt zábavný. V určitom okamihu boli na internetových stránkach portálu sme.sk vidieť nasledovné stránky, ktoré ma pobavili a tak som ich zosnímal z obrazovky. Obrázky sú zmenšené a nie sú to fotomontáže (to je dúfam jasné). Zrejme sa na niektorých aj zabavíte.

  • 19. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 14
Reklama za všetky drobné

Milan Dubek

Reklama za všetky drobné

Tiež vám pri otváraní internetových stránok vyskakujú reklamné bannery rôzneho obsahu a veľkosti? Samozrejme. Ináč to ani nebude. Všimli ste si však, že niekedy reklama ako keby súvisela s článkom alebo s jeho nadpisom. Súvis je samozrejme náhodný ale niekedy fakt zábavný. V určitom okamihu boli na internetových stránkach najmä spravodajských serverov zo Slovenskej a Českej republiky vidieť nasledovné stránky, ktoré ma pobavili a tak som ich zosnímal z obrazovky. Obrázky sú zmenšené a nie sú to fotomontáže (to je hádam jasné). Dúfam, že sa na niektorých aspoň trochu zabavíte.

  • 10. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 17
reklama
Vstup do kasína (možno) povolený

Milan Dubek

Vstup do kasína (možno) povolený

Teda za predpokladu, že máte viac ako 18 rokov. To nám hovorí Zákon o hazardných hrách v paragrafe 35 bod 6. Čiže ak spĺňame túto vekovú hranicu, môžeme nazrieť dnu. Okrem kartových hier nás môže upútať kráľovná hazardných hier ruleta. Čo je to ruleta a ako sa s ňou popasovať skúsim zodpovedať v nasledujúcich odstavcoch.

  • 4. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Zlá správa (fikcia)

Milan Dubek

Zlá správa (fikcia)

Upozornenie: nasledujúci článok je len fikcia a popisované udalosti a následky sú nepravdivé. Dnes ráno som sm si prečítal e-mail od priateľa zo zahraničia. No úplne ma to šokovalo. Po je prečítaní som sedel ako zamrznutý a neschopný súvislej myšlienky. To je naozaj zlá správa. Veľmi zlá správa. Tento počítačový vírus môže zničiť civilizáciu. No aby som nepredbiehal udalosti, tu predkladám celý obsah e-mailu komplet tak ako som ho dnes čítal ja.

  • 20. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 670x
  • 8
Globálny systém simulácie umelej inteligencie

Milan Dubek

Globálny systém simulácie umelej inteligencie

(sci-fi poviedka)

  • 4. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Akú knihu na dovolenku a voľný čas

Milan Dubek

Akú knihu na dovolenku a voľný čas

Začína čas dovoleniek a to je okrem iného aj príležitosť prečítať si pár dobrých a najmä zaujímavých kníh. Ak niekoho zaujímajú príbehy vzrušujúce, plné napätia a neočakávaných zvratov alebo aj detektívny žáner a vyšetrovacie postupy nie v úplne klasickom prevedení, tak pre toho čitateľa tu mám niekoľko odporúčaní na dobrého autora a samozrejme dobrú knižku. Ak nemáte dostatok peňazí, potom skúste vo vašej knižnici.

  • 16. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Poltucet kreslených vtipov

Milan Dubek

Poltucet kreslených vtipov

Inšpirovaný blogom kolegu Lejka, ktorý nás bombarduje rôznymi vtipmi som sa rozhodol, že pre zmenu pridám niekoľko kreslených vtipov a to takých, čo nie sú (dúfam) notoricky známe. Aby som nezaťažoval stránku a miesto, tak je tu len šesť kusov (spolu vyše 200 kb).

  • 9. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
Zaujímavá šachová úloha (4)

Milan Dubek

Zaujímavá šachová úloha (4)

Táto šachová úloha je jednoducho super a veľmi sa mi páči. Už viac ako sto rokov sa pýši svojou krásou a jednoduchou zložitosťou v riešení. Obsahuje len štyri figúry ale to plne stačí na na rozvinutie krásnych šachových myšlienok. Pozrime sa na to (aj s riešením).

  • 19. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 457x
  • 0
Zaujímavá šachová úloha (3)

Milan Dubek

Zaujímavá šachová úloha (3)

Toto je veľmi zaujímavá úloha a na prvý pohľad sa zdá, že figúrky sú náhodne rozmiestnené po šachovnici.

  • 14. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 485x
  • 4
Vedeli ste ... (trochu inak)

Milan Dubek

Vedeli ste ... (trochu inak)

Zaujali ma články od pisateľky Tatiany a to najmä tie typu Vedeli ste ... na tomto a tomto mieste. Sám mám rád takéto zaujímavosti a aj som ich niekoľko zozbieral. Tak vám ich ponúkam na prečítanie nech nie som múdry len ja sám :-)

  • 18. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 925x
  • 5
Zaujímavá šachová úloha (2)

Milan Dubek

Zaujímavá šachová úloha (2)

Tentokrát som pripravil pomerne jednoduchú klasickú šachovú úlohu kde platí, že v jednoduchosti je krása.

  • 14. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Zaujímavá šachová úloha (1)

Milan Dubek

Zaujímavá šachová úloha (1)

Pamätám si na jednu veľmi zaujímavú šachovú úlohu, ktorá vyšla asi pre štvrťstoročím v novinách Pravda na nedeľu. Jednalo sa o skutočný šachový hlavolam a tak som sa rozhodol, že potrápim mozgové bunky aj čitateľov tohto článku. Teda ak budú chcieť.

  • 9. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 16
reklama
Logická hádanka o mudrcoch

Milan Dubek

Logická hádanka o mudrcoch

Spozoroval som, že na blogu SME sa tiež nachádzajú rôzne hádanky a tak ma to inšpirovalo k uvedeniu mojej obľúbenej hádanky o mudrcoch. Nie je to matematická záležitosť ale čisto logická úvaha. Túto hádanku som videl v knihe, ktorá mala myslím názov 5 minút na rozmyslenie. Žiaľ, už ju nemám ale zadanie hádanky si pamätám nasledovne:

  • 21. jan 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 658x
  • 12
Silvestrovské zásady bezpečnosti práce s PC

Milan Dubek

Silvestrovské zásady bezpečnosti práce s PC

Posledný deň roku 2004 predkladám silvestrovských desať bodov bezpečnosti práce s osobným počítačom. Tieto body boli tvorené počas silvestrovských výbuchov svetlíc a zátok zo sektu a to mohlo spôsobiť určitú nekoordinovanosť textu a popísaných postupov. Preto upozorňujem, že sa nimi môžete riadiť iba na vlastnú zodpovednosť.

  • 31. dec 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Rubikova kocka

Milan Dubek

Rubikova kocka

Minule v jednej zábavnej relácii bola úloha zložiť Rubikovu kocku. Výsledok nie je podstatný, ale to ma inšpirovalo vytiahnuť zo zásuvky moju kocku a pokúsiť sa ju zložiť. A tak som na internete hľadal nejaké zmysluplné algoritmy na skladanie.

  • 30. dec 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu